Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

R^ My už kakáme a my jsme přibrali - to ještě ujde. Ale slyšela jsem i : "Psali jsme písemku" nebo "Tak jsme konečně odmaturovali" ;-D;-D;-D. R^

0 0
možnosti
RB

Něco píšu, a z pusté zlomyslnosti si v textu dělám legraci z některých záhad českého jazyka. Pročež upozorňuji autorku i diskutéry, že jejich objevy s potěšením kradu. Na oplátku: "Jsem vorvaná jak vorvaň." Z kontextu soudím, že to znamená "unavená".

1 0
možnosti
JB

J75a27n 52B66u10r70d52a

19. 3. 2017 18:22

Ještě horší než zdrobněliny je těhotenský plurál.

2 0
možnosti
Foto

To je fakt, tahá mě to za uši. Známá, když měla mimino, mi povídala: ,,My jsme přibrali." Divila jsem se, jestli ona také přibrala? Ani se mi nezdálo.;-D Až pak mi docvaklo, když jsem slyšela - my papáme, po obědě spinkáme a máme prdíky.;-D

0 0
možnosti
Foto

J94a20n96a 94M88a66j64o91v40á

19. 3. 2017 17:11

Asi Vás nepotěším, ale brkaše není newspeak. Nejspíš se "domestifikovala" ze starých, na psacím stroji ťukaných jídelních lístků jako br. kaše a nějak se to ujalo :-))).

A vůbec, tak to vezměte s nadhledem...ono to ty mamky zas přejde.

2 0
možnosti

Ano, tento můj mýtus už někdo vyvrátil, ale neznamená to, že mi to nevadí, hrůza je to pořád :)

0 0
možnosti
Foto

A12l83e29š 56P19r84a82g80e16r

19. 3. 2017 16:24

neber to tak vážně, krásko ;-)

2 0
možnosti
RE

Stěžujete si na spojování výrazů a hned za to vrazíte cizí spojené slovo "newspeak":) A odtud právě většina těch novotvarů vychází:)

0 0
možnosti

Newspeak jsem si půjčila z díla 1984 od George Orwella právě kvůli jeho významu - zkracování slov, zužování slovní zásoby a co nejmenší použití jazyka.

0 0
možnosti
Foto

Možná jsem autorko jen špatně četl, ale mám dojem že ve vašem článku jsem pojem "brgul" nenašel. Pokud nevíte, co to znamená, tak to není nic "brrr nedobrého", ba naopak tedy v případě, že to něco někdo uvařit umí, tak vězte, že je to "bramborový guláš". Zrovna tak mne přitom právě napadlo slovo další a to dokonce ve dvou variantách. Pomatlánka a nebo také popatlávka není nic jiného než "pomazánka"... Přeji vám hezký zbytek neděle ;-)

0 0
možnosti
  • Počet článků 17
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1591x
Proč psát? Protože je to lepší, než mluvit.

Seznam rubrik